Η Μόδα των Αγορών & οι Τηλεοπτικές Εκπομπές

Η Μόδα των Αγορών & οι Τηλεοπτικές Εκπομπές

Στην τηλεόραση, οι εκπομπές αντικατοπτρίζουν κάθε φορά τα χαρακτηριστικά της εποχής. Αν ανοίξει λοιπόν κάποιος την τηλεόραση καθημερινά και περιπλανηθεί στα διάφορα κανάλια, θα διαπιστώσει πως η μόδα παρουσιάζει τεράστια αύξηση σε δημοτικότητα. Για παράδειγμα, υπάρχουν τηλεοπτικά reality shows με μοντέλα, που επιθυμούν να κατακτήσουν το όνειρο και να διεκδικήσουν μια θέση στην πασαρέλα. Επίσης, απλοί και καθημερινοί άνθρωποι ακολουθούν πιστά τις επιταγές της μόδας και φροντίζουν να δημιουργήσουν το δικό τους, προσωρινό στυλ μπροστά στον φακό (bani).

Τι έχει αλλάξει και η μόδα έχει γίνει τόσο απαραίτητη ως συστατικό στην καθημερινότητά μας; Από το πρόσφατο παρελθόν των περασμένων δεκαετιών μέχρι τα τελευταία χρόνια, πολλά έχουν διαμορφωθεί με βάση την παγκοσμιοποίηση και την υπερέκθεση όλων των ανθρώπων στο διαδίκτυο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πρώτο πρώτο το Instagram, εκθέτουν τον καθένα ως μοντέλο. Μέχρι και η παραμικρή λεπτομέρεια αναλύεται και μπαίνει στο μικροσκόπιο. Φανταστείτε το άγχος ενός νεαρού ατόμου, που φωτογραφίζεται με το καινούριο του σύνολο και φοβάται μήπως απορριφθεί από τους “ακολούθους” του.

Ένας ακόμη παράγοντας που φαίνεται να έχει διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην κυριαρχία των αγορών μέσα από τον τηλεοπτικό φακό είναι η υπερπροσφορά προϊόντων. Τώρα πλέον, ο καθένας μας έχει αναρίθμητες επιλογές ως προς τα ρούχα που θα επιλέξει να αγοράσει. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός, όπως στο παρελθόν. Τώρα τα πάντα είναι διαθέσιμα και οι τιμές είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ντουλάπες να γεμίζουν με ρούχα, τα οποία κρίνονται ως αναλώσιμα. Μιας και η τιμή είναι χαμηλή, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στο πόσο θα “αντέξουν” στον χρόνο. Πάντα μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με ένα κλικ ή με μια βόλτα στο κοντινότερο κατάστημα.

Οι επιταγές της μόδας είναι εύπλαστες και παροδικές. Καμία μόδα δεν καταλήγει να γίνει κλασική, μιας και κάτι τέτοιο δεν θα είχε θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις των καταστημάτων. Αντιθέτως, τα πάντα στη βιομηχανία ρούχων αλλάζουν με γοργούς ρυθμούς. Τη μία σεζόν κυριαρχεί το καρό, την άλλη το animal print και την επόμενη το ανδρόγυνο στυλ. Με αυτό τον τρόπο ο καθένας μας τρέχει να συμπληρώσει την γκαρνταρόμπα του με τα κατάλληλα ρούχα και αξεσουάρ. Πρόκειται για τις ιδανικές προσθήκες, ώστε να μπορέσουμε να νιώσουμε πως ακολουθούμε τη μόδα.

Μέσα από τον τηλεοπτικό φακό, ο κόσμος έρχεται σε επαφή με πρότυπα. Φυσικά, δεν είναι όλοι εξίσου εύκολο να επηρεαστούν. Άλλοι διαθέτουν μηχανισμούς άμυνας, ενώ ορισμένοι δεν προβάλλουν ουδεμία αντίσταση. Ο καθένας φιλτράρει αυτά που δέχεται ως ερεθίσματα από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο και τον Τύπο με διαφορετικό τρόπο. Όλοι όμως δεχόμαστε τα ερεθίσματα. Αυτό σημαίνει πως η δύναμη της μόδας και των συνεπακόλουθων αγορών είναι ιδιαίτερα μεγάλη istoricul creditului.

Σαφώς και η μόδα των τηλεοπτικών reality shows και εκπομπών με θέμα τη μόδα θα κοπάσει κάποια στιγμή. Αυτός είναι άλλωστε ο κύκλος της ζωής. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να υποτιμήσουμε τη σημασία της μόδας για την συναισθηματική και ψυχική κατάσταση των ανθρώπων. Πολλοί είναι εκοίνοι που ζουν και αναπνέουν για τη μόδα, γίνονται κοινωνοί της και τυφλοί της ακόλουθοι. Άλλοι την προσαρμόζουν στα μέτρα τους και, τέλος, ορισμένοι αδιαφορούν. Γιατί τελικά, ο καθένας μας είναι ελεύθερος να αποφασίσει!